środa, 26 listopada 2014

Uwielbiam chleb. Zwłaszcza ten całoziarnisty, z mnóstwem korzystnych dla zdrowia dodatków, takich jak orzechy, siemię lniane czy pestki nasion (ale uwaga, z tym też nie można zbytnio przesadzać!). Moja mama zawsze biła po łapach każdego, kto zamiast chleba wyjadał pestki, które znajdowały się na chlebie w formie posypki. I wcale jej się nie dziwię- im więcej my wyjedliśmy, tym mniej dobrego ona mogła zjeść.

Ale jest jeden problem z chlebem- z czym go jeść? Bez dodatków? Bardzo chętnie, zwłaszcza gdy chleb zawiera sporo zdrowych dodatków, niedawno wyszedł z piekarnika, jest jeszcze ciepły i aromatyczny, a jego zapach unosi się po całym mieszkaniu. A z czym jeszcze? Wędliny i przetwory mięsne odpadają ze względu na dietę wegetariańską. Sery podpuszczkowe i topione? Może smaczne, ale pełne nasyconych kwasów tłuszczowych, których wysokie spożycie nie jest korzystne. Ja postawiłam na coś innego. Na hummus i inne pasty. Na przykład pasty warzywne. Takie jak ta.

 

Czego potrzebujemy?

Pół awokado

2-3 marchewki

1-2 cebule

Przyprawy do smaku- sól, pierz, trochę kurkumy, odrobina miodu

 

Przygotowanie jest banalnie łatwe:

Cebulę podsmażamy na lekkozłocisty kolor

Marchewki gotujemy w lekko osolonej wodzie

Po lekkim ochłodzeniu wszystkie produkty umieszczamy w blenderze i miksujemy na pastę

Doprawiamy do smaku i wcinamy

Pasta ta może posłużyć również jako farsz do naleśników czy dodatek do sosu do spaghetti/kaszy/czego tam chcecie :)

Smacznego!

Durszlak.pl Top Blogi Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
JemyZdrowo.pl