Blog > Komentarze do wpisu

Szparagi, burak i makaron

Idzie lato. Skąd to wiem? Bo już można kupić szparagi! To taka sama oznaka lata, jak truskawki

Pyszne i zdrowe. Gdy przyjrzycie się zaleceniom dietetycznym dotyczącym wielu chorób, na pewno doczytacie się zdania "należy zwiększyć spożycie zielonych warzyw". To dlatego, że zawierają one wiele cennych witamin i składników mineralnych. Mało sodu pomoże w walce z nadciśnieniem. Kwas foliowy wpłynie dobrze na rozwój układu nerwowego (szczególnie polecany kobietom w ciąży lub starającym się o dziecko!). Witamina A pomoże tym, którzy mają problem ze skórą i oczami. Błonnik wyreguluje perystaltykę jelit i zapobiegnie wielu chorobom (miażdżycy, hipercholesterolemii). Same plusy. A co lepsze- smaczne plusy!

Czego potrzebujesz?

Porcja makaronu pełnoziarnistego penne(u mnie mniejsza, bo wolę warzywa z makaronem niż makaron z warzywami)

Kilka sztuk szparagów

1 burak

1 cebula

kilka pomidorków koktajlowych

trochę jogurtu (pół kubka)

mięta (świeża lub sproszkowana)

sos vinegret

Makaron gotujemy i zajmujemy się resztą

Nastawiamy warzywa do gotowania na parze, a w tym czasie tworzymy sos

W szklance mieszamy jogurt z sosem vinegret (dajemy max. łyżkę sosu)

wyciskamy połówkę cytryny do sosu jogurtowego

Dodajemy starta skórkę cytryny

Gdy warzywa się ugotują- kroimy je na mniejsze części i wrzucamy do ugotowanego makaronu

Skrajamy pomidorki koktajlowe, podajemy z sosem jogurtowo-cytrynowym

Smacznego!



 

   

czwartek, 16 maja 2013, dietoholic

Polecane wpisy

Komentarze
2013/05/25 09:10:32
Proszę wkleić banerek akcji bo odrzucę przpeis
-
2013/05/26 10:03:49
Posze dodac banerek akcji wegetariański obiad
Durszlak.pl Top Blogi Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
JemyZdrowo.pl